top of page

Misschien toch maar 20 kilo eraf?


Maart 2012.

Ik weeg 102 en ben er zo ongelooflijk klaar mee. Niks past of het zit te strak! Ik kan niet lekker gewoon alles kopen in de kleding winkel en mijn bewegingen worden beperkt door een buik die in de weg zit. Ik besluit een drastisch dieet te volgen met maximaal 600 kcal per dag, ja 600 is geen typefout.

The thing is: It worked!

In een half jaar was ik 20 kilo afgevallen. Mijn Oma waarschuwde me. Meid! zorg dat het er ook af blijft.

Eigenlijk vanaf toen is de echte strijd begonnen. ik was 20 kilo lichter en gunde mezelf wat vrijheid na een half jaar houtje bijten, (bijna letterlijk) Achteraf is het daar fout gegaan. vanaf dat moment ben ik alleen maar aan het jojoën geweest. En vaak was het niet eens heel erg schokkend hoor! 5 kilo hier en dan er weer af, dan weer 9 kilo eraan en 6 eraf. Totdat ?Arnold me ten huwelijk vroeg. Het duurde een paar maandjes maar in 2015 ben ik toch echt weer goed afgevallen. Ik woog rond de 85 kilo en vond het mooi zo, Mijn trouwjurk zat prachtig kon alles aan wat ik aan wilde en voelde me lekker in mijn vel. Dit heb ik tot aan de bruiloft echt goed volgehouden. Ik kon af en toe echt wel even gek doen en lekker eten maar daarna was het gewoon weer even afgelopen en bleef ik daardoor goed op gewicht. Tot de bruiloft...

Na de bruiloft hadden we een paar dagen in Amsterdam gekregen van Dominic en heb ik alle remmen losgelaten, dit was juni 2016....De remmen zijn nog steeds los en ik krijg ze er maar niet meer op. Ik ben in een jaar tijd 14 kilo aangekomen en ik ben op 4 kilo na terug bij af... ik weeg 98,6 kilo...Ik heb al die jaren gezegd dat ik nooit meer terug ga naar die maat en dat gewicht en ja hoor. Ik ben daar....

 

En nu?

Ik heb echt geen flauw idee hoe ik dit moet gaan aanpakken... Meerdere malen heb ik de modifast weer opnieuw gedaan en ik merk dat mijn lichaam er steeds minder mee doet. waar ik in 6 weken tijd 12 kilo afviel de eerste keer is dat nu nog maar 5 of 6 kilo. En bovendien is het gewoon echt wel erg ongezond, dat weet ik! Maar het werkte voorheen voor mij heel goed.

Naja, nu dus niet meer.

 

Gewoon minder snoepen

Paleo

Juice plus

Modifast

Move

Project gezond

 

Het werkt allemaal voor geen meter, en ik denk zelf dat het maar 1 reden heeft. De REM! Die rem is er af en zoals ik net al zei... ik krijg hem er niet meer op.

Om even persoonlijk te worden. Gister kreeg ik het in bed met Arnold - om het maar even zo te noemen - niet voor elkaar en er brak iets in mij. Dit hou ik niet vol! Op deze manier raak ik hem kwijt, Dit is mijn gevoel he, Ik denk niet dat het ooit mogelijk is Arnold kwijt te raken maar voor het eerst in onze relatie ben ik er wel bang voor. en niet omdat hij me niet meer aantrekkelijk zou vinden of omdat ik te dik ben, maar omdat ik te onzeker ben en me voor mezelf schaam. Niet voor hem maar voor mezelf. Op die manier zijn er zulke beperkingen. Alles wat ik doe heeft een maar. Leuk truitje maar ik ben te diken ik vind het me niet staan, Oh de Nordschleife over in een Mclaren maar straks pas ik er niet in ofzo. Jeetje Arnold ziet er vandaag leuk uit maar dan moet je mij zien, is toch geen pan, de dikke en de dunne.

Ik zal het waarschijnlijk allemaal wel heel erg opblazen en het vertroebeld zien enzo, maar dit is hoe ik me erbij voel. Ik beperk mezelf in zoveel leuke dingen omdat ik mezelf het niet waard vind, Ik ben zo boos op de persoon die maar niet van lekker eten af kan blijven! Ze neemt zich constant voor zich te beteren maar gooit er vreselijk met de pet naar,. En degene ben ikzelf! Ik heb een hekel aan haar,.

 

Dit kan niet langer.

En dus zal ik wel een manier moeten vinden die wel werkt. Van alle diëten die ik heb gevolgd is er eigenlijk maar 1 die ik nog niet serieus geprobeerd heb en dat is Move, Elke keer begin ik en haak ik halverwege de week weer af. Ook omdat ik het heel erg moeilijk vind om in het weekend als ik ergens anders eet er wat aan te doen of te zeggen waar ik mee bezig ben. Ik schaam me inmiddels kapot weer aan te geven dat ik bezig ben met afvallen. Aangezien dit dus al meer dan 5 jaar het geval is.

Mensen geloven mij echt niet meer naar mijn idee, ik geloof mezelf niet eens meer.

Daarom is mijn idee dit blog te gebruiken als dagboek voor het afvallen. Voor mensen die dit lezen waarschijnlijk niet zo veel aan maar het is toch meer voor mezelf dan dat ik dit met de wereld wil delen. En misschien helpt het me zo om het vol te houden. Dit keer WEL.

 


Uitgelichte berichten
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page